Praktisk information

Dine tider

Når vi booker nye tider dig til eller ændrer i eksisterende tider, vil du få tilsendt et indkaldelsesbrev i den digitale postkasse ”Mit.dk” med en oversigt over dine tider.

Det er vigtigt, at du jævnligt tjekker din/dit barns indbakke på mit.dk, så du er opmærksom på evt. ændringer i dine tider, notater og øvrig kommunikation.

Vi anbefaler, at du downloader deres app, så du altid får notifikationer, når du modtager post gennem Mit.dk.

Kommunikation med dine behandlere

Al kommunikation med dine behandlere skal ske i forbindelse med dine planlagte konsultationer. Mails eller telefoniske henvendelser vil ikke blive videreformidlet til behandleren.

Hvis man ønsker, at skriftlig information skal indgå i journalen, skal dette medbringes til konsultationen, hvor det vil blive vurderet, om det er muligt at aftale gennemlæsning af materialet under den igangværende konsultation, eller om der skal bookes en særskilt tid til dette. Kun materiale som tilsendes efter konkret aftale med behandleren, eksempelvis EKG-udskrifter, blodprøvesvar eller lignende, eller hvor der er aftalt og afsat tid til gennemlæsning, kan vedhæftes journalen.

ATLAS Psykiatrisk Klinik har ikke en akut funktion; hvis din henvendelse er akut, bedes du derfor kontakte din praktiserende læge i stedet.

Hvis det er uden for lægens åbningstider, kan du i stedet henvende dig til:

Aflysning og ombooking

Afbud skal gives senest 3 hverdage forud for konsultationen eksklusiv den igangværende hverdag, og inkluderer ikke weekend og helligdage.

Hvis du melder afbud senere end 3 hverdage før eller udebliver, vil der blive faktureret det fulde beløb for den planlagte konsultation. Dette gælder også, hvis forløbet er betalt via en sundhedsforsikring, da de ikke dækker sent afbud eller udeblivelser.

Aflyste konsultationer vil ofte betyde, at efterfølgende konsultationer skal rykkes for at sikre et godt og sammenhængende forløb, hvorfor I skal være forberedt på, at forløbet sandsynligvis forsinkes ved afbud eller udeblivelser.